05/01/2013

quinoa dolması...

 
 
 
Lately I have been hearing a lot about quinoa,learned that it is gluten-free and quite nutritious.
And as it is becoming more readily available in our supermarkets,
I decided,why not give it a try ! ...
 
Quinoa,cultivated in South America,is actually a seed;
however many confuse with cereals,grains as it is typically consumed in the same way as cereals
or cooked in the same manner as grains.
Widely used within soups (and here is my recipe!),salads,stews,in breadmaking,or cooked in pan-fried mixes.
It is high in protein and fibre,and gluten-free.
All you need to do is,
wash it thoroughly,drain and measure 1 cup of quinoa with 1 ½ cups of water
 and bit of salt...bring to a boil...
and cook at low heat,about 20 minutes,till all the liquid has evaporated...
you can keep it in the fridge for a week or freeze it...
A very classic serving method is pan-fried...
You need to flavor your pre-boiled quinoa with herbs,spices,oliveoil and cook in your skillet...
Here is a tempting recipe for this method...
 
----------
 
 
Son dönemlerde sağlıklı beslenme adına yapılan araştırmalarda öne çıkan “quinoa”
benim de ilgimi çekmişti ve seyahatimde bir paket edindim…bi de ne göriim,
marketlerimizin raflarında yer bulmuş bile...
Quinoa,ağırlıklı Güney Amerika’da yetişen bir tohum..
 pişme özelliklerinden dolayı tahıl zannedilebilir ama diil!
Çorbalarda (burada bir tarifim var, size!),salatalarda,ekmek yapımında,güveçlerde ve tavada sıklıkla kullanılıyor.
En önemli özelliği,protein değeri çok yüksek ve glutensiz!
Quinoa’yı bol yıkayıp,süzdükten sonra
1 cup ölçüye,1,5 cup su ve az tuz kullanarak kaynatıyorsunuz
 ve suyunu çekene dek yaklaşık 20 dak. kısık ateşte pişiriyorsunuz…
bu şekilde kavanozda bir hafta durabiliyor… ya da freezer’a!!
Klasik tariflerden biri tavada …
 önceden pişirdiğiniz quinoa’yı baharatlar,taze otlarla tatlandırıp
 tavada cızbız köfte usulu pişirme!!!
İşte size örnek bir tarif: burada ...
 
 
 
 
Inspired by Sare 's " kundak dolması", I tried our typical stuffed vineleaves with quinoa
 i/o minced meat... and it turned out quite well !
 





Sare 'nin bir zaman bana tarif ettiği "kundak dolması" ndan da esinlenerek,
bir deneme yaptım,tuttu… ki ne tuttu!!!!
Çok sevdiğim bir ev yemeği olan  etli yaprak dolmayı solladı geçti…



 
 
vine leaves boiled in salted water and stuffed with this filling:
pre-boiled quinoa
thinly sliced scallions,chili peppers
minced onions
minced parsley
oliveoil,lemon juice
an egg
breadcrumbs
salt,pepper
stuffed "dolma"s placed in pan with a bit of broth,and cooked for 15-20 minutes
served with yogurt and butter warmed up with crushed chili flakes...
 
  
dolmalarım ,önceden hazırladığım quinoa,
ince kıyılmış yeşil soğan ve kuru soğan,
az acı chili biber,
kıyılmış maydanoz,
1 yumurta,az ekmek içi
(ben kurumuş ekmeklerimi robottan geçirip kullanıyorum),
biraz zeytinyağ,az limon suyu,tuz,biber ile sarıldılar...
ben bu denememi etli sarmalarım ile aynı tencerede beraber pişirdiğim için,
belki de,daha bi lezzetli oldu...
 ne de olsa kıyma ve etin tadı,suyu başka!!
yoğurt ve kırmızı biberli tereyağ da ayrı bi kat lezzet...
 
 





6 comments:

  1. Epeyfir mutfaktaki yeniliklerden uzak kaldım, kosusturmalar derken. Ben ilk kez simdi duydum. Hemen kısa bir arastırma yapacagım, bakalım İzmir de nereden bulabilirim. Elinize saglık, bir bilgi daha öğrenmiş oldum.
    Sevgiler,

    Figen Karavaş

    ReplyDelete
    Replies
    1. burada Macro,CarefourSA gibi marketlerde satılıyor! :)

      Delete
  2. Çok orjinal olmuş,bende duyuyorum ama bir türlü deneyemedim..ellerine sağlık canım..hemen bu tarifle deneyeceğim..sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tşk.ler :) beğeniceğinizi umuyorum ...

      Delete
  3. Gül, kundak dolmayı ne zaman konuştuk hatırlamıyorum ama biz de çok severiz. Geçenlerde bu meşhur tohumlardan ben de aldım biraz önce size bir uğramıştım baktım quinoa ile dolmayı gördüm bir bakayım nasıl yapmışsınız diye...uzayıp gidebilir. Açıkçası utandım. Teşekkürler, tatlım.
    Anneler günü diye gezmelerdeydik o kadar taze hardal otu topladım ki ancak Gülün yaptığı kundak gibi doldurulur, ellerine sağlık.
    Çok sevgiler...
    Afiyetle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Facebookda sohbeti geçmişti,ve ilk senden duymuştum... kinoa ile farklı salatalar,köftelik usulde kızartmalar da hoş olur bahar sofralarına... kolay gele ... ;)))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...