22/12/2012

aromatic essence of Christmas...







Christmas without Lebkuchen is unthinkable!

these chocolate coated Lebkuchen cookies is the real "taste of Christmas",
with their warming,fragrant medley of spices...




Şu meşhurrrrr Alman Lebkuchen kurabiyeleri olmadan Noel düşünülemez.

hele şu tarifde barındırdığı aromatik baharat karışımıyla
 tam bir "Noel lezzeti"...


 mix these:
140 gms almonds, ground
130 gms flour
2 teaspoons baking powder
1 tablespoon cacao powder
2 teaspoon of  "Lebkuchen Gewürz" and that is:
(2 T. ground cinnamon
2 tsp. ground cloves
1/4 tsp. ground nutmeg
1/2 tsp. ground coriander
1/2 tsp. ground cardamom
1/2 tsp. ground ginger
1/2 tsp. ground anise seed or star anise
a pinch of paprika)
50 gms candied orange and lemon peel
(I grinded them along with the almonds above!)
pinch of baking soda
pinch of salt
 
mix these in a saucepan and heat to boiling temperature:
70 gms brown sugar
1/4 cup honey
1/4 cup molasses
then add 1 egg to this mixture whisking well...
then fold in
56 gms of melted butter
1 tablespoon of lemon zest
1 tablespoon of orange zest
1 tablespoon of lemon marmalade
5-6 drops of rum essence
 
now blend the two mixtures (wet and dry mixes)
and mix to form a sticky dough
refrigerate the dough 2-3 days
Spread the dough on round wafer sheets/rice paper
if not using rice paper,you may place your cut out shapes on greased baking paper,
or roll into small balls and flatten a bit on parchment paper...
bake at 180 C for 10-13 minutes
let them cool and coat with melted bittersweet chocolate...
 Allow the chocolate to dry and set...
Store them in a cookie box between layers of baking paper.
these cookies age well and will soften with time (which is desirable). 
you may placer a slice of apple into your cookie box to help them keep their moist texture...


 


 şunları karıştır!
140 gm badem, öğütülmüş
130 gm un
2 çaykaşık kabartma tozu
1 kaşık kakao
2 çaykaşık  "Lebkuchen Gewürz" baharat karışımı... yani,o da şu!
(2 kaşık toz tarçın    
2 çaykaşık toz karanfil
1/4 çaykaşık toz muskat
1/2 çaykaşık toz kişniş    
1/2 çaykaşık toz kakule
1/2 çaykaşık toz zencefil    
1/2 çaykaşık toz anason ya da yıldız anason
az tatlı toz kırmızı biber)
50 gm turunçgiller şekerlemesi - limon-portakal
(ben, bademler ile beraber robotta çektim!)
1/2 çaykaşık karbonat
az tuz
 
bir sos kabına şunları ekle ve kaynama noktasına kadar ısıt:
70 gm esmerşeker
1/4 cup bal
1/4 cup pekmez
ılınınca,bu karışıma 1 yumurta ekleyip iyice çırp...(dikkat yumurta pişmesin!)
daha sonra şunları da ekle:
56 gm erimiş tereyağ
1 kaşık limon kabuğu rendesi
1 kaşık portakal kabuğu rendesi
1 kaşık limon marmeladı
5-6 damla rom esansı
 
artık yukardaki iki farklı karışımı (kuru ve yaş) karıştırıp hamur elde etme vakti!
oldukça yapışkan bir hamur olacak...
2-3 gün buzdolabında beklet...
hamuru küçük yuvarlaklar halinde pirinç kağıdı/yenilebilir kağıt üstüne yay...
ya da yağlanmış yağlı kağıt üstüne diz...
180 C de 10-13 dakika pişir...
soğuyunca eritilmiş bitter çikolata ile kapla...
kaplama çikolata kuruduğu zaman,
aralarına yağlı kağıt koyarak bisküvi kutusunda saklayabilirsin.
zaman geçtikçe lezzetleri artacak!
yumuşak dokusunu kaybetmemesi için bisküvi kutusuna 1-2 dilim elma da konulabilir!





Happy Holidays...




5 comments:

  1. Gül, inanmıyorum. Kaç gündür Lebkuchen okumaları yapıyorum. Araya ufacık bir mutfak kazası girince geçikti.
    Aromatic... diye başlayan başlığı okuyunca...Gitti Lebkuchenler dedim:)) ve aynen öyle olmuş çok da güzel olmuş.Ellerine sağlık, bayılıyorum baharatlı kurabiyelere...
    Tarifi okumadım kendi tarifimden vazgeçmemek için...Dün akşam portakal ve limon şekerlemlerimi hazırladım gerisi de bugün olacak ve akşama bir arkadaşıma yılbaşı hediyesi diye yola çıkacaklar.
    Güzel, mis gibi kokan mutfağında sevdiklerine muhteşem yiyecekler yapacağın bir sene diliyorum. Çok sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sarecim,ben de aynı dileklerini paylaşıyorum... 2013 hepimiz için bu kurabiyeler kadar tatlı bir sene olsun!
      Lebkuchen,benim 3-4 senedir ısrarla takip edip ve her seferinde tarifini biraz daha geliştirdiğim bir Noel kurabiyesi... yadırgayanlar olabilir! öyle çıtır kıtır bir kurabiye diil,ama asıl işte beni cezbeden tarafı da bu! haftalar geçtikçe daha da nemli ve yumuşak bir dokusu ve birbirinin içine geçen aromaları ile beni alıp götürüyor! ben üstünü kaplarken,bitter çikolataya biraz da rom aroması ilave ediyorum,kafayı buluyorum :D

      Delete
  2. Gül, hamur yoğruldu. Şimdi dinleniyor. Üzerine ne yaparım karar veremedim henüz. Öneriniz çok güzel, fena olmaz dı hani...
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  3. hahaha bir lebkuchen deliside burada var iki sene once Almanya'dan yollamisti arkadasim asik oldum bende yaptim blogumda var.kardesimin karisi slovak onlarin buyukanneanne tarifi varmis bende onu yapmistim galiba. Dun yildiz kurabiyler yaptik bu postlar cok degerli cunku her tarfi guzel olmuyor sagol GULCUM:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. neşeyle yoğurmalar,keyifle tatmalar ;)))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...