26/03/2013

custard tarts



Pastéis de nata

Normally the recipe from the book "cozinha tradicional portuguesa" , is made with pie crust
but I have tried with our famous phyllo pastry!

 
  
Bu tatlı Portekizlerin gelenekseli!  ... tart hamuruna oturtulmuş krema denebilir,
ancak ben tart hamuru yerine meşhurrrrr baklava yufkalarımızla denedim!
 










4 tarts


I have placed 8-10 layers of phyllo pastry into my buttered cups ,
brushing each layer slightly with oliveoil+water combination... 
and maybe sprinkled some sugar in one or two layers...



bu tarifle 4 kap çıktı!

Yağlanmış kaplara 8-10 kat baklava hamurunu
 aralarına zyağ+su karışımı ile hafif ıslatarak dizdim...
bir iki ara kata tozşeker de serpiştirdim...




 

Custard filling:

250 mls of cream+100 gms of sugar+4 egg yolks+1 spoonful of flour+1spoonful of lemon rind...
mix all the ingredients very well with a whisker and take to the heat, 
whisking all the time until it comes to a boil and thickens...
let it cool until warm, cover the top of the custard with clingfilm to stop it forming a skin!




Krema :

 250 ml krema+100 gm şeker+4 yumurta sarısı+1kaşık un+1kaşık limon kabuğu rendesi
 iyice karıştırıp,orta ateşte kaynama noktasına gelene dek devamlı karıştırarak pişirdim...
ateşten alıp soğumaya bıraktım,ancak üstünü strech film ile kaplamak gerekli ki kaymak tutmasın!

 




Fill the pastry lined cups with the custard almost to the top
and bake at 260 C,for 15 minutes until dark brown...
remove from the oven,let them cool a bit,unmold by turning over
and dust with icing sugar or cinnamon to serve...


Baklava hamurlu kapları,soğutulmuş krema ile doldurup,
çok kızgın fırında, 260C, 15 dakika üstleri yanana dek pişirdim...
soğuyunca kaplardan çıkartıp servis tabaklarına aldım...
tarçın ve pudra şekeri  unutmayalım...

















6 comments:

  1. acaba bu meshur Belem tatlisi mi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. galiba aynı şeyden bahsediyoruzzzz ;P

      Delete
  2. vay bunu da yaptin ha helala olsun :)

    ReplyDelete
  3. Bu kremalı tatlı harika görünüyor, krem brülenin hamurlu versiyonu gibi, ellerine sağlık.
    Apertiflerin herbiri ayrı lezzette, fikirlerine sunumuna bayıldım.
    Hepsini bir an önce denemek istiyorum, sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bu şahane yorumlar çok teşvik edici! çok tşk.ler

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...